سه شنبه, 6 خرداد , 1399
19:34:59 - یکشنبه 10 آبا 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
پروژه پل خلیج فارس به خواب زمستانی رفت / آرزوی دیرینه مردم قشم ارثیه دولت ها
احداث پل خلیج فارس که از آرزوهای دیرینه مردم قشم است و قرار بود این پروژه به بزرگترین افتخارات دولت نهم ، دهم و یازدهم تبدیل شود اما این پروژه نمره منفی را در کارنامه دولت مردان به ثبت رسانده است. به گزارش پايگاه خبري جهانگيريه به نقل از خبرنگار  شبکه اطلاع رسانی هرمز از  […]

احداث پل خلیج فارس که از آرزوهای دیرینه مردم قشم است و قرار بود این پروژه به بزرگترین افتخارات دولت نهم ، دهم و یازدهم تبدیل شود اما این پروژه نمره منفی را در کارنامه دولت مردان به ثبت رسانده است.

به گزارش پايگاه خبري جهانگيريه به نقل از خبرنگار  شبکه اطلاع رسانی هرمز از  قشم ، پل خلیج فارس با واریز۱۵درصد سهم دولت از اعتبارات به حساب سازمان منطقه آزاد قشم اولین مرحله عملی اجرای این پروژه عظیم ملی را در سال ۸۹ آغاز کرد که این پروژه این روزها راکد مانده است و روند کاری آن به شکل عجیبی کند شده است .

 

 

 

ساخت پل خلیج فارس که قرار بود تا خرداد سال ۹۲ به اتمام برسد این روزها حال و روز خوشی ندارد و به گفته برخی ازمسئولان روند کاری این پروژه ملی به دلیل نبود اعتبارات به صفر درصد رسیده است .

 

 

 

این درحالی است که اسفندیار حیدری پور مدیرعامل اسبق سازمان منطقه آزاد قشم ، درباره امکان اتمام ساخت پل خلیج فارس تا قبل از پایان دولت دهم خبر داده بود و می گوید : اتمام ساخت این پل تا پایان دولت دهم کار سخت و دشواری نیست و شدنی است و ساخت پل خلیج فارس طبق وعده رییس جمهوری تا پایان دولت دهم به اتمام خواهد رسید .

 

 

 

چندی پیش دبیر شورای عالی مناطق آزاد جمهوری اسلامی ایران درباره آخرین وضعیت پل ارتباطی قشم به بندرعباس گفت : پروژه مذکور توسط پیمانکار در حال اجرا بوده و این پروژه از طرح های ملی بوده که در سازمان مدیریت و برنامه ریزی دارای ردیف بودجه مشخص است .

 

 

 

ترکان در این رابطه افزود: تاکنون ۱۷۰ میلیارد تومان برای ساخت پل ارتباطی قشم به بندرعباس هزینه شده است البته کندی در اجرای این پروژه به این دلیل است که این طرح نیز به مانند طرح های عمرانی دیگر با مشکل کمبود بودجه روبرو است .

 

 

طرح ارتباطی خلیج فارس با محوریت پل با حدود دو ونیم کیلومتر مسافت و پنج دهنه ۳۶۰ متری پل کابلی، جزیره قشم را از طریق زمین و ریل با گذر از روی آبهای نیلگون خلیج فارس، به بندرعباس متصل کند که این پروژه از کاروان دولت نهم و دهم گذشت و از کاروان دولت یازدهم هم درحال عبوراست که وعده های مسئولین به سرانجام نرسیده و مردم قشم به انتظار نشسته اند دولت دوازدهم برای پل خلیج فارس چه می کند ؟؟؟

 

 

رضا موسوی اولین مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم بود که خبرکلنگ زنی پروژه پل خلیج فارس درپنجم اسفند سال ۸۹ به گوش مردم رساند و بعد از آن به ترتیب اسفندیار حیدری ، شهریار مشیری ، علی اکبرشعبانی فر و حال حمیدرضامومنی پنج مدیرعاملی هستند که در روند این پروژه به عنوان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نقش بسزایی داشتند .

 

 

امید است پروژه عظیم و ملی پل خلیج فارس که با 15 درصد سهم مشارکت دولت و85 درصد پیمانکار طرح از طریق فاینانس مجموعا با اعتباری حدود 650 میلیون یورو ، بین بندر پهل در سرزمین اصلی و منطقه لافت در جزیره قشم درحال احداث است با مساعدت مسولان ارشد عملیاتی اجرایی آن سرعت بگیرد هرچه زودتر به بهره برداری برسد .

 

انتهای پیام /س

 

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

سلام نشر خبر http://amoozeshnet.ir/fa/123/%D8%B4%D8%B1%D9%88%D8%B9-%D9%BE%DB%8C%D8%B4-%D8%AB%D8%A8%D8%AA-%D9%86%D8%A7%D9%85-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D9%87-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4%DB%8C / / /